10 Temmuz 2009 Cuma

sbs sonuçları yorumları

8. sınıfların büyük bir heyecan, merak ve telaşla beklediği sbs sonuçları bugün 14.30 gibi açıklandı.
sbs sonuçları öğrencilerin kimini çok mutlu ederken, kimini derin bir üzüntüye soktu.
Kimi sbs sonuçları açıklandığı an gözünü kapatıp bilgisayara bakamazken, kimi tırnaklarını yiyerek heyecanını dışa vurdu.

Sitemize gelen yorumlarda doğrultusunda bir değerlendirme yapacak olursak, çoğu öğrenci beklediği puanı alamamış. Bir kısım öğrenci de sbs sonuçlarının beklediklerinden yüksek olduğunu geldiğini belirtiyor.

Peki sizin sbs sonuçları hakkındaki yorumunuz nedir?

Yorum yapmak için buraya tıklayabilirsiniz.

69 yorum:

Adsız dedi ki...

nedir buya ben 450 beklerken 368 aldım. şaka mı bu? dersane bile şaşırdı.

Öğrenci dedi ki...

Sizce puanlar bu sene düşermi , yoksa artarmı? Özellikle bu yazıyı okuyan hocalara soruyorum.
Geçen seneki taban puanlarına baktığımızda 2006-2007 yıllarından baya fazla bir artış göstermiş . 360 puanla girilen yer 2008 yılında 400 ile kapatmış.
Benim düşüncem, puanlar düşebilir çünkü geçen seneye göre daha zor bir sınav olduğunu söylüyorlar.
Bu sene ki %10 luk kontenjan artışınıda düşünürsek , düşebilir...

Adsız dedi ki...

ilk üçe giren öğrenciler özel okullardan, yoksa özel okullar bütün notları 100 mü geçiyor???????
1.liği 3 kişi paylaşıyor 500 puan hepsi. yazılıda bir kere bile yanlış yapmamışlarmı????

Adsız dedi ki...

off yaa 400 beklerken 252 pun eckmısım 19 soru kaydırmam war

Adsız dedi ki...

bu ne yha bn bu sene 430 larda beklerken 325 aldım şok oldum yani ögretmenlerim şaşırdı e tabi geçen sene çok kolay soruldu kontenjanları doldurdular bu sene de azaltmak için zor sordular bizim de başımıza çok büyük bela açtılar şimdi nereye girebilmek için çaba sarfediyoruz lanet olsun milliegitime

Adsız dedi ki...

taban puanlar hala açıklanmadı kafayı yiyecem yaa:( 441 le nerelere gidilir oda bi mesele

:))) dedi ki...

bence puanlar düşecek. çünkü bu sene sınav gerçekten uğraştırıcıydı. benim tam beklediğim gibi geldi...485...:)

Adsız dedi ki...

şaka mı bu ben 426 beklerken 394 aldım kaydırma felan da yapmamışım.

Adsız dedi ki...

valla çok şaşırdım allah yardımcımız olsun

Adsız dedi ki...

ben daha sınavın sonucunu öğrenmedim herkes yüksek beklerken düşük almış galiba biraz heyacan ve paniğim arttı.sabırla 31 ini bekliyorum bakalım üzülcemmi yoksa tamtersi sevincemmi

Adsız dedi ki...

ya ben bu sınavları hiç sevmiyorum

Adsız dedi ki...

benim daha sonucum açıklanmadı ama geçen seneye göre daha düşük bence ama inşallah 400ün üstünde gelir(!)

sevill dedi ki...

orta öğretime geçiş puanım 384 bartın sağlık mesleği istiyorum...

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BENİM HİÇ BEKLEDİĞİM GİBİ GELMEDİ BENCE BU SENE PUANLAR DÜŞMELİ ÇÜNKÜ GEÇEN SENEYE GÖRE ZORDU KOLAY DİE YAPTIĞIMIZ SORULAR ŞAŞIRTMALIYDI BU SENE PUANLAR DÜŞMELİ YOKSA ÇOĞUMUZUN HAYATI KAYICAK LÜTFEN PUANLAR DÜŞSÜN......

Adsız dedi ki...

allah bu sbs 'nin belasini versin

Unknown dedi ki...

özel okullarda ana dersler dahal 5 lik öğrencilerin notları 85 üzeri 5 görünyor bunları tamamen 100 e çekiyorlar aslını inkar eden varsa araştıra bilir. devlet okullarında ise müzik resim t.tasarım gibi dersleri çocuklar zorla 85 den 5 yapabiliyorlar bu da başarı puanlarını korkunç düşürüyor. yetkililerin bunları göz ardı etmemeleri gerekiyor bence. ya not ortalamaları devreden çıkartılmalı, ya da şartlar eşitleştirilmeli.

Adsız dedi ki...

bu kadar haksızlık neden?ben 400 alıyodum hesapladık öğretmenlerimizle ama 337 almışım biz artık adalet istiyoruz ayrıcalık değil herkes eşit şartlarda mücadele etsin lütfen milli eğitim bakanı

Adsız dedi ki...

benim sınavım daha açıklanmadı ama iyi bir puan bekliyorum. bence bu sene puanlar düşeb^i^lir herkese bol şanslar

Adsız dedi ki...

bu sbs sınavı geçenkine göre daha zor olabilir ama puan değişimi bu kadar yüksek olamaz... ben 400 civarı beklerken 310 aldım bu adalet midir? o kadar emeğe yazık değil mi?

Adsız dedi ki...

sonuca bakamıom yaa sinir oldum bakılmıo nerden bakcaz

hahahihihoho dedi ki...

benim tam hesapladığım gibi geldi oyp 477.516....8.sınıf sbs de 480.734....7.sınıf ta 472.69 du...bence hesaplamalarda bi yanlışlık yok kesinlikle...ama sınav zordu türkçeyi bitirdiğimde moralim sıfırdı..zar zor kendimi teselli ettim..VE evet..NEDEN TÜM DERECELER ÖZEL OKULLARDAN??????!!!!!!!!!!!!!!!!

berat dedi ki...

liselerin puanları düşer mi tercih puanım 446

Adsız dedi ki...

bnmde sınavım zor geçti ortalamm 372 bu puanla hangi liseye girelebilirki ben anadolu lisesi istiyorum bi de o varr berbattttt

Adsız dedi ki...

arkadaşlar kimse üzülmesin ama bizim gibi genç nüfusu çok olan bir ülkede bu işler ancak böyle olur...haksızlık şike hepsi var...bence moralinizi çok bozmayın zaten.. ve puanların düşeceğini hiç sanmıyorum hepimize kolay gelsin şimdiden..

fatma dedi ki...

bende 420 filan bekliyodum 413 almışım yha yanlışlarım da çoğalmış.ADALET İSTİYORUZ.ya yoksa bunlar yanlışlıkla mı değiştiriyorlar yha.herkes şuan hayal kırıklığında.ben bilee.zaten öbürkü sınavımda düşükkkkk .sevill 384 puanla anadolu lisesi tutar.bence anadolu lisesine gittt :(

Adsız dedi ki...

bu ne ya böyle 413 aldımmmm.berbat ötesi ya.yanlışlarımı da çoğaltmaışlar.çok üzüldümm :((

Adsız dedi ki...

bu kadarda haksızlık olmaz be
350 puanla nereye yerleşilir

Adsız dedi ki...

böyle bişey varmı ya puanlar çok düşük geldi hiç böyle beklemiyodum ne buya

Adsız dedi ki...

bence sbsde çok büyük haksızlık yapldi hani oks den daha kolay olcktı da herkes yüksek puan alcktı nie olmadi hem kazananlar hep özel okullardan bende özel okula gtmiş olsam bende kazanrdım,bu snwlar herkesin heryerde aynı eğitimi almadıgının bir göstergesiiiii

Adsız dedi ki...

lanet olsun bu sınavlara yurtdışında sadece 1 sınava giriyolar o da öss ama türkiyede hayat sınav olmuş bu ne yaa!!sonuç hiç beklediğim gibi değil ortalama 392 nereye giricem ben ya!!!
(S)anane (B)enim (S)eviyemden!!
offff......

Adsız dedi ki...

ya benim ogs puanım 457 nereye girebilirim

Adsız dedi ki...

Ben bütün soruları yaptım. Sadece 2 tane boşum vardı. Dün baktım tam 41 tane boş gözüküyor. Çoğu kişi itiraz ediyor. Sınavın yeniden yapılmasını istiyoruz. Ayrıca birinciler hep özel okullardan. DEvlet okullarında kalite bu kadar mı düştü. Bütün sene çalışıp kendimizi yiyoruz sonuç böylemi olacak. 450 beklerken 302 çıktı ayrıca 41 boş mümkün değil. Sınav tekrar yapılsın.

Adsız dedi ki...

puanlar falan düşmeyecek kusura bakmayın ben de bu sınava girdim açık konuşuyorum
hatta biraz yükselebilir

Adsız dedi ki...

bende bu sene 400 un uzerınde beklıyordum .en azından 390 bıle olabılırdı 368 almısım bu ne ya kahretsın su an ofkemden cıldıracagım yeter artık lutfen bırısı bı sey yapsın olmekl ıstıroum gozyasım kendılıgınden gelıyor.bu puanla nereye gıdebılırım .lutfen yardım edın.bu sonuclar berbat .allah coook yardımız olsun .o kadarda calşıstım. zaten sınav olurken bellıydı.sorularda cok zordu

Adsız dedi ki...

lutfen yardım edın bu puanlar boyle olmaz allah askına

Adsız dedi ki...

çok zordu allah kahretsin

Adsız dedi ki...

çok zordu gerçekten ben 400 ün üstünde beklerken 385 almışım yaaa

Adsız dedi ki...

bu ne yha kmse istediği puanı alamamş bn 450 beklerken 370 aldm lanet olsn milli eğitime ee kimin adamı olduunuda belli ettiler hepsinn vicdanbı rahattır umarım.. YETER ARTK ADALET İSTİORZ....

Adsız dedi ki...

BENİM KIZIM GEÇEN YIL 400 PUAN ALIRKEN BU YIL NASIL 276 PUANA DÜŞER TÜM YAZILILARI 85 90 95 100 GELİRKEN TAKTİR TEŞEKKÜRÜ OLAN HAKSIZLIK BU BÜTÜN BUNLŞAR DERSANEYE VERİLMEDİ DİYEMİ NALET OLSUN MİLLİYETİME

zeynom dedi ki...

yha bu senenin yani 2009'un sbs sonuçları açıklandımı??nerden bakcaz yhaa

Adsız dedi ki...

bu sen beklediğimden daha düşük aldım.2009 lise taban puanlarını hiçbir yerde bulamıyorum.ayrıca sınav geçen senekinden daha zordu.

FuLyA dedi ki...

yha aynen taban puanlarını bi açıklamadılar gitti hem bnde 450lerde bi puan beklerken 418 puan aldım inşllh taban puanları 30 puan düşerrr:))))

Adsız dedi ki...

aslında 7 lerin 13 temmuzda demişlerdi.bn daha puhanımı göremedim

SBS ANNESİ dedi ki...

MEB YOKOL SBS Yİ YÖKE BIRAK

yıldız dedi ki...

bu sene sbs geçen seneden daha zordu üstelik biz şimdi kendimizi mahfettik allah bilir össde ne yapıcaz hiç iyi olmadı bu SBS bi daha yapılsın ne olur bide ben bu yorumları okuduktan sonra farkettim neden o üç birincide özel okuldan bence bu işte bir iş var...

tuğba kaya dedi ki...

ya bu nasıl iştir , böyle saçmalıkmı olur , bari lise puanları düşsün, siz hem soruları zor sorup puan kaybımıza neden olup + lise puanlarını arttırırsanız biz biraz zor okuruz bu ne böyle ya düz liselerin puanı bile 320 nin üstünde e biz ne yapalım bide hocalar belli biz hedefinizin olması lazım diyo ne hedefi ya siz bizle dalgamı geçiyorsunuz sizin amacınız ne kazık gibi soruları sormuşunuz siz böyle yapmaya devam edin bu ülke zten çökmüş bide eğitim yönünden de çöksün iyice batalım aferin böyle devam edin

Adsız dedi ki...

oges sonuç belgesinde güvenlik kayıt no yazıyor diyor ama oges sonuç belgesine nerden ulaşabilirim elimde öyle bi belge yok ??

Adsız dedi ki...

bu sene puanlar düşecek kesin 10-15 ama inşallah 20 -25 düşer!!

Adsız dedi ki...

batsn bu sbs bitinbu sbs m.e.b annemzı ağlattın be:(:(:(

Dünya dedi ki...

arkadaşlar tercih yaparken sakın puanınıza göre yapmayın yüzdelik dilimi ve genelde kaçıncı olduğunuza bakarak yapın!!! benim ortalamam 412 ama anadolu lisesine girip giremicem meçhul

Adsız dedi ki...

türkçe soruları saçmaydı insan fiilimsilerden ögelerden filan sorar bütün sorular destan gibiydi

Adsız dedi ki...

allahim su sbs lise taban puanlari düssün yoksa ben maf olurum herkes anadolu lisesinu bekliyor benden 381 puanla ne yapilir 400 bekliyorDum sonuc berbat m.e.b lütfen duy sesimizi:-((

Adsız dedi ki...

benim sbs puanım bekledihimden de çok düşük geldi ve ben bu puanla hiçbir yeri kazanaman bu yüzden belkide okuyamıyacahım. en çok istedihim şey okuyup kendimi kurtarmaktı ama olmayacak galiba benim sbs puanım 264 olduhu için hiçbir yeri kazanammadım gibi geliyor. evt bu sene sbs zordu ve bunu bilerek yaptılar bu yüzdende bir kişi deil binlerce kişi okuyamayacak

Adsız dedi ki...

yaa 7. sınıf sbs sonuçlarını ne zaman açıklayacaklar

Adsız dedi ki...

yha bnm sbs başkalarına göre ii olabilir ama bana göre iğrenç daha sonucum açıklanmadı ama 430 falan bekliorum hemde boşum yok o yüzden kaydırma yapmış olamam ALLAH'a şükür....inşallah ALLAH hepinizin gönlüne göre verir bnm istediğim gibi gelmedi ama napalım sağlık olsun hepimize bol puanlarrrr=)

Adsız dedi ki...

yaa ben bütün bilgilerimin hepsini giriyorum...ama bi türlü tercih tablosu önüme gelmiyo...giriş butonuna tıkladığım anda karşıma giriş kodu yazan yer boş olarak geliyo..eer yardım edebilecek biri varsa : miss__sirine_.p@hotmail.com adresinden bana ulaşırsa sevinirim...şimdiden teşekkür ederim...

selin dedi ki...

artık liseleri kazanmak için dershaneleri şart tuttular dersaneye gitmeden birşey olunmuyor en azından dershaneye gidip 350 alıyosn bnde diqer arkadaşlara katılıyorum niye hep özel okullardan birinciler çıkıyor özel okula gidemeyenler ne yapsın geçen sene kolay sordular diye bu sene zor sordular bizim günahımız ne biz mi dedik geçen sene kolay sorun diye hiç kimse istediqi yeri tutturamayacak herkes hayal kırıklıqına uqradı eğer lise puanlarıda düşmezse (ki düşerde) hiç kimse hayalindeki mesleqi yapamıycak..(MEB DUY SESİSİMİZİ)

fatma dedi ki...

kendi sınıfımdaki en yüksek puan ama gecen senekine gore 2 puan düsmüs ama hiç uzulmedım beklediğimden iyi geçti

i

q!z3m dedi ki...

arkadaslar bu okul puanları neye göre belirleniyor bn okul 1. iken nasıl oluyorda 20 puan alıyorum en samimi arkadasım dersleri bnden kötü olmasına raqmen 43 puan alıyor biLLen varmıSa Sölesinn :S

melike nur dedi ki...

yha bende beklediğim puanı alamadım geçen yıl ki netim le aynı ortalamam 427 biz kendimizi puanlar düşecek diye teselli ediyoruz ama duyduğum her öğretmen puanların 20 puan artacağını söylüyorlarr off yha bu yaştta başladık yha sitrese bu nasıl yaşamak yhaa

SBS kurbanı dedi ki...

offf yhaa beni korkutuosunuz 6. sınıfım herkes beklediğinden düşük almış nalet olsun m.e.b eğer banada 400'ün altında puan gelirse gerisini siz düşünün artıkkkk!!!!!!!!!!!

S.B.S mahkumu dedi ki...

ULAN SBS BİZİ YEDİN BİTİRDİN YAZIKLAR OLSUN SANA (M)

bael dedi ki...

yha bende bi sbs mağduru olaraktan :: yha biz gençler ders mi çalışalm yoksaa gençliğimizn tadını mı çıkaralm anlayamadım yhaaa??!!! her neyseki bu sene sınavlarm bitti yani sbsyi atlattm artk diğer gençlere başarlar dilerim...

Adsız dedi ki...

sevgili yavrularım;bende bir sbs zede babası olarak yazdığınız pek çok şeye katılıyorum.Ancak bu ülkede bu işler geçmiştede bugünde maalesef hep böyle oldu.Ancak yapılabilecek çok fazlada bir şey yok.bunun nedeni geçmişte ve günümüzde sağlıklı bir eğitim programı ve planı yapılamaması.Düşünebiliyormusunuzki
yaklaşık 185.000 öğrencinin sınava girdiği istanbulda anadolu liselerinin kontanjanları 12.500 civarında ve bunların bir kısmıda tabela anadolu lisesi.Benim kuşağım bu sisteminkurbanı oldu.Umarım sizler bizlerden daha başarılı olup sadece çarpık eğitim sitemi değil nerede bir yanlış varsa düzeltirsiniz.İnanın hepinizin gözlerinde bu arzuyu görebiliyorum.Kendinizi hiç bir şekilde üzmeyiniz.Yaşamınızda daha pek çok sınav sizi bekliyor olacak.Hepinizin gözlerinden öpüyorum

Adsız dedi ki...

bende bu yıl 406.527 aldım sizler gibi okul puanlarının düşmesini istiyorum anlayamadığım tek şeyde 2009 un okul puanları neden çıkmıyor

Adsız dedi ki...

yav bu 6.sınıfların sonuçları 31de açıklacak diyorla bazıları daha geç açıklanır diyor bu neyav

bael dedi ki...

sbs sonuçLarı açıkLandı !!! ben istediğim yeri kazandım inş. arkadaşLar sizde kaZanmışınızDır...

Adsız dedi ki...

yha bu sbs nerden çıktı eskidensadece oks vardı şim di 3 yıl boyunca sbs ye çalıiyok bide dürlardıkii okul puana göre yerleştirecek sen uğraşmıyacaksın diyordu her puana göre okul varmış güya gülelimde boşa gitmesin hahaha allah sbsnin belasını versinnnnnnnnnnn

Adsız dedi ki...

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI SESİMİZİ DUYUN.
BU SENE Kİ 8LERİN ÇOĞU HAYAL KIRIKLIĞINDA BİZ DE HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMAK İSTEMİYORUZ BİRAZ KONTEYJANLARI DÜŞÜRÜN DÜŞÜRMEZSENİZ ÇOĞU ARKADAŞLARIMIZ ABİLERİMİZİN ABLALARIMIZ HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAYIP OKUYAMAYA BİLİRLERDE HEM SORULAR KOLAYDI AMA ÇOK ŞAŞITRMALIYDI BİZİM SESİMİZİ DUYAN YOK MU YARDIM EDİN BİZE HAYATIMIZ KAYMASIN....